taraensander.reismee.nl

The beautiful bumpy ride

Vandaag ging de wekker om 5 UUR!! We moesten om 06:45 bij de meeting point staan waar we werden opgehaald voor de excursie: Island Saona. We zaten met nog drie Nederlandse stellen in het busje. Na een rit van ruim 2 uur kwamen we bij de kust in het zuid-oosten van de Dominicaanse Republiek. Hier werden we ontvangen door onze Nederlandse gids voor die dag; Emiel. We gingen met de speedboot richting het prachtige eiland Saona. Het was wel een pijnlijke zit, aangezien wij vooraan in de boot zaten, vingen wij alle klappen op van de golven! Hierdoor hebben wij nu bont en blauwe billen.. onderweg stopten we nog bij een grote zandbank waar het ongeveer 50cm diep was. Op die zandbank lagen allemaal zeesterren die je mocht oppakken. Niet langer dan 5 seconden boven water houden anders kregen ze watergebrek. Daarna vervolgden we onze pijnlijke route naar Saona. Na in totaal 45 minuten gevaren te hebben kwamen we aan bij het enige dorpje op Saona. Er wonen maar 830 mensen op het eiland en er zijn geen auto's . We kregen een rondleiding door het dorpje, bezochten onder meer het ziekenhuis(je) en de telefoonboom. Hierna gingen we verder met Esther (een Nederlandse ecologe die ons vertelde over de schildpadden die rond Saona leven.) En we mochten ook de pas 1 dag oude babyschildpadjes vasthouden! Hierna gingen we met z'n allen lunchen op het strand onder de palmbomen. We aten lekkere salades en barbeque. Nadat iedereen uitgegeten was gingen we weer op de speedboot naar het 'bounty strand' waar ook 'the pirates of the caribbean deel 2' werd opgenomen. Hier had je 2 uur de tijd om te snorkelen, te zonnen of het eiland een beetje te verkennen.

Het was inmiddels al 16:00 en we gingen weer met de speedboot 45min terug naar de plek waar we die ochtend waren opgestapt. Onderweg zagen we nog iets heel bijzonders: twee zeer zeldzame schildpadden die aan het paren waren midden in zee, waarvoor zelfs een gids de zee voor indook om ze beter te kunnen zien. Helaas waren ze toen al weggezomen. Om 17:00 waren we weer bij de kust van de Dominicaanse Republiek. Hier had je nog de mogelijkheid om met een boa constrictor op de foto te gaan en een vogelspin van dichtbij te zien. Daarna hup in de bus en weer ruim 2 uur rijden terug naar het hotel. Onderweg raakten we gezellig aan de praat met 2 Nederlandse stellen die ook in ons hotel zaten en hadden 's avonds dan ook met z'n allen gegeten. Kortom een SUPER dag dus!!

Opa en Oma

Hí,tara en Sander,leuk he vakantie,elke keer vroeg je bed uit.
Maar nee hoor, zo zie je nog eens wat.
Op zo'n speedboot zitten,ja dat weet wat, dat springt en danst over de golven heen.
Dat is een mooi gezicht he die zeesteren, maar dat klopt ze mogen niet te lang uit het water, anders gaan ze kapot.
Eindelijk hebben wij vandaag ook eens zon.
Maar!!!! we zitten niet op zo'n mooi eiland.
(jaloers)
Dat zal wel een mooi gezicht zijn geweest met die parende schildpadden, midden in de zee.
Was dat niet griezelig met die slang om jullie nek.
Ik heb horen vertellen dat ze verdoofd zijn zodat ze niks zullen doen.( maar toch )
De foto's waren weer mooi, we konden weer meegenieten.

Veel liefs Opa en Oma