taraensander.reismee.nl

De "marimerium" excursie

Vanochtend Om 07:00 ging het wekkertje alweer, hup eruit en ontbijtenwant om 08:20 werden we opgehaalt voor de excursie Marinarium.(Sander noemt het steeds deMarimerium excursie, vandaag de titel

Wink
)Het regende flink toen we wakker werden maar gelukkig was het snel droog geworden. Waarna er ook de hele dag eindelijk een strak blauwe lucht te zien was. Met een busje werden we naar een afgelegen gebied gebracht met een prachtig strand. We moesten daar even wachten totdat iedereen van de excursie er was. Rond 09:30 stapten we op eenkatamaan die ons naar de plek bracht waar we met de roggen en haaien gingen zwemmen.

Het personeel op dekatamaranwas echt leuk, ze dansten, maakten grapjes en waren super vrolijk! er stond keiharde merengue muziek aan en iedereen had het naar z'n zin. Na ongeveer 20 min varen kwamen we bij een afgezet gebied midden op zee waar met haaien en roggen rondzwommen. We kregen allemaal een duikbril en snorkel. je ging via een trappetje het water in en zwom naar de ingang. Ondertussen kon je onder water kijken naar allerlei koralen, over een balk klimmen en je zat tussen de haaien en roggen. Niet normaal hoe gaaf dat was. Je kon ook meteen rog op de foto, wat wij ook gedaan hadden. hij voelde super zacht en glibberig aan.

Toen terug naar de katamaran en die bracht ons langs mooie stranden naar een kust waar het water super blauw was waar je even mocht zwemmen. Daarna terug richting de steiger waar we ook op waren gestapt. Maar niet zonder de beroemde Coco Loco te drinken die iedereen tegelijkertijd moestnemen naeen Dominicaanse 'spreuk' te hebben gezegd.

Eenmaal terug in het resort hadden we nog lekker aan het strand gelegen, en in het zwembad gezwommen. Nu is het hier 18:20 en zitten in de lobby. Sander aan de (ofcourse) Piña Colada en ik (heel braaf) aan het water

Laughing
.. en gaan over een half uurtje avond eten.. dan waarschijnlijkeen filmpje in bed kijken en lekker tukken. Voor morgen staat er niks bijzonders op het programma, dus dat word lekkerluieren met z'n tweeën!!

Opa en Oma

Hallo Tara en Sander, we hebben jullie verhaal gelezen, spannend hoor, zo tussen de haaien en roggen.
De foto met de rog is ook mooi.
Heerlijk varen he, met een Katamaran.
Tara, leuk he om te snorkelen.
Sander zal het wel meer gedaan hebben.
Genieten jullie er nog lekker van, en tot het volgende verhaal en foto's.
Veel liefs Opa en Oma